Nie chciałbym tego topicu zakładać na forum dla wszystkich wampów. Po cóż to dawać konkurentom od azury gotowca.. ;-)
Przydałoby się przedstawić to jak widzimy naszą kastę, to zdecydowanie będzie mieć znaczenie przy decyzjach góry: czy dostaniemy zamek, czy możemy sobie rpgować po kątach.
Jak już parę razy zaznaczałem w różnych postach, kastę widzę jako gromadkę dumnych, inteligentnych, cywilizowanych spadkobierców dwóch historycznych kast Vitae i Talionis. Po tej pierwszej przejęliśmy nazwę. Było to dawno temu i związane było właśnie z naturą vitae, bardziej cywilizowaną, kulturalną etc. - taka kasta nie bawi się w niepotrzebne wojny, ze względu na to, że ma za sobą kawał przykrej historii z wojnami - reszta tych wszystkich ras, księstw itd, jest znacznie poniżej kasty, ze swoim stanem wiedzy, rozwojem cywilizacyjnym, wykształceniem itd itd. - pozostaje w lekkim dystansie do reszty świata, zachowuje dużą neutralność - na tyle na ile to możliwe. - jest w ścisłym sojuszu z likantropami - nie zniża się do żadnych barbarzyńskich działań, choć różne podstępy służące kaście widzę jako przydatne - chciałbym by posiadała zbrojne ramię, jeśli ktoś z chłopaków od pvp wróci, albo gdy znajdą się inne osoby które stawiają na pvp/pvm, ale tylko z mocnymi ograniczeniami, latanie ekipą i regularne napierniczanie się z loa mi nie pasuje. Choćby ze względu na problemy z ekipą.
Chciałbym żeby pojawianie się wampów z kasty w każdym księstwie, sugerowało ludzikom jakieś ciekawe wydarzenia, questy itd. By nie pojawiali się tam tylko w celu odwiedzenia bankiera. Oczywiście to drugie nie jest problemem. Mamy pozory życia. Ale jednym słowem, chciałbym przywrócić stan z przeszłości, kiedy wampir = rpg. W tym momencie byłoby to wampir zamkowy = rpg.
To ogólne trzymanie się jakichś sztywnych reguł, zasad, czy tego Kodeksu z gry wydaje mi się szczególnie ważne teraz, gdy każdy może sobie wampiryzm wbić. Niech coś wyróżnia grupę fabularną od reszty tałatajstwa.
Przydadzą się koncepcje reszty grających, albo mających zamiar grać.
Pozdrawiam.
|
Co do wojowania przez wampki - generalnie nie mam nic przeciwko samym wypadom, polowaniom, ale nie chciałbym żeby to było nieustanne pk ze strony wampków z kasty. Co do wrogości reszty - mam nadzieję, że osiągniemy status grupy, która nie będzie celem wszystkich ataków. Właśnie to chciałbym osiągnąć, wampki z kasty jako takie istoty stojące trochę z boku, kompletujące kolekcje, zbierające księgi do biblioteki. A silna drużyna pvp, taka jaką tworzyli zbanowani byłaby potrzebna, ale jako Ci, którzy swoim skillem w walce po prostu odstraszają wszystkich. A rozrywka do pvp na pewno by się znalazła, mam nawet na to pomysły.
pomysł z laboratorium i zbrojownią jest świetny.
|
o ile pamiętam w paperdollu jest nazwa władca księstwa wampirów - co dość dumnie brzmi, zbyt mocna nazwa dla stanowiska w społeczności mocno demokratycznej. Moim zdaniem.
No dobrze, skoro więcej pomysłów ani wniosków nie ma, to może małe podsumowanie:
1. Tworzymy z tych resztek na nowo Kastę Vitae, spadkobierców tradycji Dwóch Wielkich Kast (Vitae i Talionis). 2. Rościmy sobie wszelkie prawa do zamku, jako kontynuatorzy tradycji i historii prawdziwych Vampirica, wysokich wampirów. Do zamku, który jest wybudowany na terenach należących do jednego z trzech ostatnich wielki wampów Gillesa de Rais, członka kasty Talionis. 3. Kasta bierze na siebie obowiązek bycia strażnikiem i powiernikiem historii Dwóch Kast. Wszyscy członkowie kasty bezwzględnie przestrzegają zasad Kasty (m.in. Kodeksu), które zostały stworzone w oparciu o doświadczenie wyniesione z wielkiej wojny dwóch miast, dwóch kast. Jesteśmy następcami tych wampirów, którzy ocaleli z tej wojny. Ta garstka ocalała dzięki jednemu z Przedwiecznych. 4. Wampiry Kasty nie prowadzą regularnych wojen z innymi istotami bez wyraźnego powodu. Wykorzystują swą moc jedynie do swoich potrzeb, (dopuszcza się polowania, obronę własną, obronę Zamku, etc. bez bezsensownych potyczek) 5. Decyzje w sprawach dyplomatycznych (wojny, pokoje, pakty, etc.) są podejmowane w gronie najstarszych wampirów, z uwzględnieniem zdania reszty członków kasty. (vide: kodeks) 6. Kasta to zaawansowane społeczeństwo, zwalczające wszelkie wewnętrzne podziały. Jedyna hierarchia jaka panuje, to hierarchia związana z wiekiem i doświadczeniem wampirów. (vide: kodeks) 7. Kasta obejmując zamek skupia się na pogłębianiu i gromadzeniu wiedzy o świecie, wspiera eksperymenty z wszelką magią, alchemią, botaniką, anatomią, genetyką etc., gromadzi wszelkie słowo pisane, utrwala w księgach wszelką wiedzę nie spisaną, gromadzi cuda techniki, nauki (wynalazki, zbroje, bronie, etc.) 8. Jesteśmy w ścisłym sojuszu z Dziećmi Luny ze stada.
Nie wiem co tam jeszcze.
|